dimecres, 21 de desembre del 2011

MICRORELATS DE NOVEMBRE / MICRORRELATOS DE NOVIEMBRE (1)

Publiquem a "lamicrobiblioteca" els microrelats que van arribar a les deliberacions finals de les categories local i català de novembre.
Pensem que donat que només hi ha un finalista per categoria mensual, com a mínim, publiquem aquells microrelats que han arribat a la discussió final del jurat que selecciona els finalistes de cada mes. Lògicament no hi són tots, però a vegades algun microrelat mereixedor de ser publicat en queda fora.
Properament publicarem els de la categoria en castellà.


Publicamos en "lamicrobiblioteca" los microrrelatos que llegaron a las deliberaciones finales de las categorías local y catalán de noviembre.
Pensamos que dado que solamente hay un finalista por categoría mensual, como mínimo, publicamos aquellos microrrelatos que han llegado a la discusión final del jurado que selecciona los finalistas de cada mes. Lógicamente no están todos, pero a veces algun microrrelato merecedor de ser publicado queda fuera.
Próximamente publicaremos los de la categoría en castellano.



LOCAL:



*Temps moderns / Tiempos modernos de Charles Chaplin


Tiempos modernos

Mi sexta esposa ya no me soporta. Mis compañeros de trabajo (cuarto en un año) me dicen que me centre, que no acabo nada. En el octavo gimnasio del mes me quieren echar porque mareo a los clientes, dicen, migrando de aparatos cada tres minutos. Me he cambiado de coche seis veces en los últimos dos años. Este año me he mudado en tres ocasiones porque los vecinos me miraban mal. En la radio cambio de emisora buscando la canción que más me guste aunque la que suene ya me complazca. En casa el mando a distancia está desgastado y la tele ya hace barridos de canales de forma automática y compulsiva. He sido cristiano, ateo, musulmán, budista, adventista y ahora agnóstico en el período que va desde hoy a las últimas vacaciones de una semana que disfruté en cinco sitios diferentes. Tengo un problema. Eso me han dicho, vaya. Yo no lo creo. Soy feliz, pero para darles gusto he ido al psicólogo.
El psicólogo me reflexiona que tal vez el problema esté en mi.
He cambiado de psicólogo.

Xesc
Barberà del Vallès




 

Ir más allà

Estamos obligados a superarnos con cada nuevo reto si no queremos que descienda el nivel de ingresos. El blog se ha colocado líder en solo dos meses. Lola se pasa todo el día ante el ordenador, contestando comentarios sobre los vídeos que colgamos. El traductor de Google echa humo.
Esta vez el desafío es cosa mía y el escenario insuperable. Cuando oigo el inicio del discurso sé que es el momento, no puedo fallar. Me ha tocado esquiar sobre el tejado de la iglesia y caer sobre el castillo inflable que el ayuntamiento ha montado para el meeting del alcalde. Las rodillas me tiemblan antes de darme impulso, pero no es momento para cobardes. Me empujo. Al principio los esquís se encallan pero enseguida van ganando velocidad. Estoy volando y el castillo se ve pequeño desde aquí arriba. Aterrizo con un estallido de huesos. Sé, a ciencia cierta, que me he roto otra vez la cadera, y noto una presión preocupante en el pecho. Rabiando de dolor busco entre la fila de niños estupefactos hasta que veo a Faustino con la cámara nueva, y rezo para que haya recordado las instrucciones que le ha dado su nieto esta mañana.

Fernando Martínez Esteban
Barberà del Vallès




CATALÀ:



*Tiquet de llibreria / Tiquet de librería,  Córdoba 1984 (coleccionistasdeboletos.blogspot.com)


El conte, el compte

Ni el cocodril que adorna la camisa, ni les ratlles que la solquen, aconsegueixen espantar la sensació que té l'escriptor de que la panxa de l'editor ha crescut en els dos anys que han passat des de l'última vegada que la va veure. Per fi l'editor aparta la vista del seu ipad i repara en l'escriptor. Aquest aprofita per treure de la carpeta que li acompanya tres còpies numerades, a doble espai, amb marges de dos centímetres i tipografia Garamond de grandària dotze. Les arrossega per l'escriptori fins a fer-les topar amb els primers contraforts del ventre editorial. "Aquí té la meva última obra. A veure què li sembla", ha dit.
L'editor somriu, es lleva les ulleres de llegir, aparta a un costat el manuscrit i trau d'un calaix una calculadora.
L'escriptor insisteix "He dit què, no quant".
L'editor, mandrosament, aparta la vista de la calculadora i torna a mirar a l'escriptor abans de contestar-li "Per a vostè això és un conte, per a mi es queda en compte".

Miguel Torija i Martí
Castelló







*Palau de la Música Catalana de Lluís Domènech i Muntaner (arquitecte).




Corrupció

La primera conseqüència de les retallades en els pressupostos va ser prescindir de l'empresa de neteja encarregada de les dependències del Palau. Per compensar, es creà una partida nova i es va invertir en un d'aquests robots aspiradors amb nom de ball de saló.
El posàrem en marxa. Als dos dies, quan va arribar al despatx del President li vàrem perdre el rastre. Va desaparèixer. Sospitem que va ser massa feina per a ell; a l'entrar ens trobàrem els racons rosegats i les catifes capgirades.

Xesc
Barberà del Vallès