dijous, 12 d’abril del 2012

GUANYADORS DE MARÇ / GANADORES DE MARZO


*Hakuko, campió / campeón del New Year Grand Sumo Tournament 2011-2012


Els microrelats guanyadors del microconcurs corresponents a la convocatòria del mes de març són:


Los microrrelatos ganadores del microconcurso correspondientes a la convocatoria del mes de marzo son:



LOCAL:



El jurat de la convocatòria mensual del mes de març ha decidit declarar deserta la categoria de microrelat local.


El jurado de la convocatoria mensual del mes de marzo ha decidido declarar desierta la categoría de microrrelato local.



CATALÀ:







A vista d'ocell

Mentre s'enlairava, va recrear-se amb la panoràmica insòlita del món que s'empetitia als seus peus: les capçades dels arbres es veien fosques i atapeïdes; la carretera serpentejava com un intestí i els cotxes semblaven de joguina; el campanar del poble, més enllà, ressaltava sobre les teulades de pissarra. I, a mesura que guanyava alçada, van impressionar-lo la serralada rocosa que delimitava el contorn irregular del bosc; els esquitxos blancs d'escuma del mar; un veler, inmòbil en la distància; i, ja gairebé imperceptible, amb prou feines un punt minúscul  -una taca, una volva-, el seu cotxe, estavellat contra el penya-segat.

Jordi Masó Rahola
La Roca del Vallès (Barcelona)






*Esquelets abraçats d'entre 5000 i 6000 anys d'antiguitat trobats a Mantua (Itàlia) /  
Esqueletos abrazados de entre 5000 y 6000 años de antigüedad hallados  en Mantua (Italia)



La perdonamuertes

Mi padre fallecía cada poco. Pero no lo hizo nunca por llamar la atención ni por fastidiar a nadie; simplemente se moría y ya está. Recuerdo que justo antes de expirar sonreía con cierta beatitud y, diciendo adiós con su mano velluda, dejaba de respirar. Lo mismo que la lavadora cuando se pone a centrifugar, poquito a poco y sin más. Mamá se ponía de luto, se apagaba la tele, porque era alegre, y todos llorábamos su partida.
Luego, al volver a la vida, mamá lo recibía enfurruñada por su ausencia; con ese mohín que, según él, la ponía tan guapa. Entonces él la abrazaba y le hablaba al oído de angelitos, ánimas y purgatorios. Ella cedía, nos mandaba a la cama y se les oía cuchichear mucho rato. Papá era un vividor en eso de morir. Y mamá siempre se lo perdonó. Lo hizo hasta la muerte.

Miguelángel Flores Martínez
Sabadell (Barcelona)