dijous, 10 de maig del 2012

GUANYADORS D'ABRIL / GANADORES DE ABRIL




*Nigel Richards, campió / campeón del World Scrabble Championship 2011.




Els microrelats guanyadors del microconcurs corresponents a la convocatòria del mes d'abril són:


Los microrrelatos ganadores del microconcurso correspondientes a la convocatoria del mes de abril son:




LOCAL:



*Blau II / Azul II de Joan Miró.




Obra abierta


El primo de mi mujer es artista. Pintor de brocha gorda y fina sensibilidad. Yo no entiendo una pincelada de lo que plasma de forma compulsiva sobre enormes lienzos. Eso no ha impedido comprar un cuadro en su última exposición. Éxito de público. No de ventas. La nuestra fue la única y más bien por... ser primo.
Luce en el salón. Un trazo de esquina a esquina. Ya está. Le llama Geopositivismo y dice que será lo más en arte. Creo que hemos hecho una gran inversión.


El sábado muy temprano sorprendí al primo en el salón trabajando en el cuadro. Mi asombro le pareció ofensivo porque me dedicó apenas una mirada de soslayo y a modo de tímida explicación me dijo que era una obra abierta y yo que sé que más. Yo, por no importunar le hice un café y volví a dormir.


Ayer a medianoche el fotógrafo de mi boda nos sacó de la cama. Nos hizo vestir con los trajes apolillados, improvisó un escenario en el jardín y tomó instantáneas de unos novios impasibles pero aún enamorados, eso sí. Pase porque las fotos eran buenas y no nos volvió a cobrar.


Maldita sea, pero lo que me tiene realmente acongojado es el arquitecto que desde hace media hora toma medidas de forma meticulosa por toda la casa.


Francesc López Camacho
Barberà del Vallès






CATALÀ:




El dia D:


Sí, té una feina poc agraïda, ho sap. És la que es dedica a tallar els fils prims amb que s'aguanta l'existència. Avui s'ha llevat amb mandra i una mica cansada, ahir va tenir molta feina i mai li paguen les hores extres. I és que la veritat, de tallafils se'n necessitaria més d'una en el món actual.
Es vesteix amb la túnica, pren la godalla i es mira un moment al mirall assajant la seva cara més tenebrosa. Avui hi té pocs noms a la llisteta que li deixen cada dia clavada a la porta.
Fa cap a la primera adreça i truca com sempre: Toc, toc, toc. Sap que la seva víctima és allí, però no hi ha la típica resposta tipus, ja va! O, un moment! És típic dels que senten el seu toc d'intentar buscar una excusa mentre proven d'escapar. La víctima és allí, dins de la casa, en silenci, observant la quietud, escrivint, deixant que el raig creatiu flueixi. Concentrat en l'acte de creació.
La Mort avui farà una excepció, està de bon humor i és la primera visita del dia. Deixarà que l'escriptor acabi aquestes línies abans de fer la feina. Ell, observador, conscient, continua escrivint com si fos l'últim dia, sap qui l'espera i no pensa deixar d'escriure en cap moment, viurà per sempre.


Janot Vila Fonolleda
Sabadell






CASTELLANO:





*Rèplica del  transatlàntic / réplica del transatlántico Queen Mary (dècada de 1940)




Bajo tierra


Construía barcos en miniatura. El último era la réplica exacta de un transatlántico que introdujo en una botella. Pero esa vez no hizo algo bien. Una vía de agua penetró en el casco del barco y produjo un naufragio. No hubo supervivientes, y a él no le cupo más remedio que recoger los cientos de ahogados con unas pinzas y enterrarlos, uno a uno, bajo la tierra de una maceta.


Ricardo Álamo
Puerto Real (Cádiz)