dijous, 28 de juny del 2012

VEREDICTE MICROCONCURS / VEREDICTO MICROCONCURSO LA MICROBIBLIOTECA 2011-12



El jurat de la fase final del primer microconcurs de La Microbiblioteca format per l'escriptora i els escriptors:




El jurado de la fase final del primer microconcurso de La Microbiblioteca formado por la escritora y los escritores:








*Flavia Company (fotografia de Guillem Medina).
























Ha decidit atorgar el premi com a guanyadors en les tres categories a concurs als microrelats:




Ha decidido otorgar el premio como ganadores en las tres categorías participantes a concurso a los microrrelatos:




CATEGORIA LOCAL:








Encargo real

Me ahogo. Me cuesta respirar, pero a nadie le importa. Odio el corsé, a los enanos y a los perros. Cada tarde se cuelan por la ventana las risas del patio abofeteándome la cara hasta el sonrojo. No puedo más, tengo calambres en las piernas y el óleo me produce náuseas. Mañana no vengo. Velázquez le aseguró a papá que acabaría en seis meses. Llevamos ocho.

Mònica Sempere i Creus
Barberà del Vallès





CATEGORIA CATALÀ:





*Un duel a pistola en el bosc de Chapultepec, de Gabriel Veyre (1896)


Amics

Ens vam separar sense mirar enrere. Acomiadar-nos, és clar, hauria estat absurd. Intuïa la seva esquena allunyant-se per sempre. Les cames em tremolaven: intentava mantenir el pas ferm, però amb prou feines podia caminar. Tants anys d'amistat! Inseparables des de l'adolescència, havíem compartit estudis, il·lusions, alegries i desenganys. Compartir l'amor de l'Anabel, però, era excessiu.
Ara, amb el cor encongit, comptava les passes que ens distanciaven. Quan vaig sentir l'avís vaig girar-me, bruscament. Hauria volgut disparar a l'aire, però conservar el meu prestigi d'excel·lent tirador també era una qüestió d'honor.

Jordi Masó Rahola
La Roca del Vallès (Barcelona)



CATEGORÍA CASTELLANO:




*La valse du pendu, de Agnès Patron (2008).


Los suicidas

Poca gente sabe que a los ahorcados nos gusta balancearnos colgados de nuestra cuerda. Ya sea de una lámpara, de una rama o una viga, amamos ese movimiento suave, ese bamboleo silencioso de mitigación del dolor, esa ondulación pendular de resarcimiento de nuestras culpas. Así nos sentimos libres al fin, como globos de colores, esperando que algún niño coja nuestra soga y nos pasee por el parque. Sabemos que es solo un sueño, que siempre termina viniendo algún desalmado que nos descuelga para meternos en un cajón triste, para mantenernos otra vez prisioneros, otra vez esclavos, otra vez dominados. Aunque nunca perdemos la esperanza de que llegue antes el niño que el diablo.

Mar Horno García
Torredonjimeno (Jaén) 







*Biblioteca Esteve Paluzie, Barberà del Vallès (Barcelona).





L'acte d'entrega de premis i del llibre recopilatori dels microrelats seleccionats al llarg del microconcurs serà el divendres 28 de setembre a les 19:00 hores a la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès, vigília del centenari del naixement de l'escriptor Pere Calders.


Donem infinites gràcies a totes aquelles persones que han fet possible el desenvolupament d'aquest microconcurs, i en especial a l'equip humà de la Biblioteca Esteve Paluzie, a Flavia Company, Ginés S. Cutillas i Joan Pinyol per formar part desinteressadament del jurat i molt especialment a tots els i les participants; sense els seus microrelats no hi hauria concurs.












*Biblioteca Esteve Paluzie, Barberà del Vallès (Barcelona).





El acto de entrega de premios y del libro recopilatorio de los microrrelatos seleccionados a lo largo del microconcurso será el viernes 28 de septiembre a las 19:00 horas en la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès, víspera del centenario del nacimiento del escritor Pere Calders.


Damos infinitas gracias a todas aquellas personas que han hecho posible el desarrollo de este microconcurso, y en especial al equipo humano de la Biblioteca Esteve Paluzie, a Flavia Company, Ginés S. Cutillas y Joan Pinyol por formar parte desinteresadamente del jurado y muy especialmente a todos los y las participantes; sin sus microrrelatos no habría concurso.