dijous, 16 de gener del 2020

GUANYADORS DE DESEMBRE / GANADORES DE DICIEMBRE (IX EDICIÓ / EDICIÓN)









Els microrelats guanyadors de la convocatòria del mes de desembre de la IX edició del Microconcurs són:




Los microrrelatos ganadores de la convocatoria del mes de diciembre de la IX edición del Microconcurso son:






CATEGORIA EN CATALÀ:



L’herència

Només faltaves tu, el fill més jove. Tal i com han fet els teus germans, has entrat escopetejat per la porta sense dignar-te a saludar. Total, soc una simple minyona. No obstant això, jo no he deixat de fer la mitja reverència a la qual us tinc acostumats. Has pujat els graons de l’escalinata de dos en dos i t’has dirigit de pet cap a l’habitació de la mare, on t’esperaven la resta de familiars que s’han reunit per acomiadar la moribunda. Els presents t’hauran rebut amb certa indiferència, però segurament els hauràs correspost amb la mateixa fredor, marca de la casa. Després d’engaltar-li un petó forçat a la dona que et va donar la vida t’hauràs assegut a l’única cadira lliure. N’he posat una per cadascun de vosaltres, tal i com m’havia demanat la mestressa. Conscient que és qüestió d’hores, la senyora ha decidit fer venir el notari i convocar a tothom. Ho volia deixar tot ben lligat i per res del món s’hauria perdut la vostra reacció. I mentrestant aquí em teniu, escombrant el saló amb un somriure d’orella a orella, convençuda que aquesta vegada cap de vosaltres m’ignorarà.

Òscar Turull Basart
Granollers (Barcelona)





CATEGORÍA EN CASTELLANO:





El pacto

Nuestra comunidad no es muy numerosa, pero hace tiempo tuvimos la fuerza suficiente para enfrentarnos a la Muerte. Durante muchos años fue una lucha desigual, a veces implacable, hasta que poco a poco los avances científicos y el poder de los remedios descubiertos redujeron tanto el suyo que solo se atrevía con los más ancianos, los débiles o los suicidas. Pero aspirábamos a más.

Fue entonces cuando ella nos propuso el pacto. Dijo encontrarse cansada y que se comprometía a llevarse solo a uno de los nuestros al año si pudiera elegir a quien quisiese. Era una oferta tentadora, imposible de conseguir por nuestra cuenta, y aunque sospechamos que la Muerte empezaría con nosotros, los hombres más importantes de la comunidad, decidimos aceptarla y sacrificarnos. Nos sentimos más que importantes. Nos sentimos héroes.

Solo al hacer efectivo el acuerdo comprendimos cómo nos había derrotado. Primero escogió a una niña que acababa de nacer, y luego, año tras año, invariablemente, a otra niña o a una adolescente o a una mujer recién casada. Ahora sabemos que la Muerte nunca renunció a lograr su único objetivo, y mientras tanto a nosotros nos esperan los años más tristes de nuestra vida.


Rafa Heredero García
Laguna de Duero (Valladolid)