dimecres, 5 d’octubre del 2011

PRIMER LLIBRE DEDICAT / PRIMER LIBRO DEDICADO




FENÓMENOS DE CIRCO D'ANA M. SHUA

Ens omple d'orgull que el primer llibre dedicat a "lamicrobiblioteca" sigui d'Ana María Shua i que la seva literatura i la seva amabilitat resideixin a les estanteries de la Biblioteca.
En el marc de la presentació dels llibres Fenómenos de circo d'Ana M. Shua i de Transtornos literarios de Flavia Company (jurat del nostre microconcurs) a la Casa del Llibre de Barcelona el passat 8 d'octubre, hi vàrem assistir i endur-nos-en com a botí aquesta dedicatòria.
En la presentació, farcida d'anècdotes hilarants, Ana va explicar com es va gestar el llibre a partir de la publicació d'un microrelat inèdit sobre el circ al diari El País, i a partir d'aquest com van anar sorgint tots aquests fenòmens de circ (alguns documentats a la part final del llibre).



 *Ana María Shua. Fotografia de Páginas de Espuma.



Ana María Shua (Buenos Aires, 1951), és considerada una de les grans mestres del microrelat en llengua hispana. També és autora de poesia, de literatura infantil, de volums de contes i de novel·la. Guanyadora de varis guardons literaris i d'una amplíssima trajectòria, Fenómenos de circo és la seva última publicació.

Més informació sobre l'autora a: http://www.anamariashua.com.ar/





Leones y payasos

 Que los leones se coman al payaso es una gran desgracia. Es importante investigar para saber si se trató de un accidente, un crimen o un suicidio.
 Que los payasos se coman un león, es una advertencia.
 Ana M. Shua 




*Fotografia: fons Biblioteca Nacional-Circ Price/ fondo Biblioteca Nacional-Circo Price. 


FENÓMENOS DE CIRCO DE ANA M. SHUA

Nos llena de orgullo que el primer libro dedicado a "lamicrobiblioteca" sea de Ana María Shua y que su literatura y su amabilidad residan en las estanterías de la Biblioteca.
En el marco de la presentación de los libros Fenómenos de circo de Ana M. Shua y de Transtornos literarios de Flavia Company (jurado de nuestro microconcurso) en la Casa del Libro de Barcelona el pasado 8 de octubre, asistimos y nos llevamos como botín esta dedicatoria.
En la presentación, llena de anécdotas hilarantes, Ana explicó como se gestó el libro a partir de la publicación de un microrrelato inédito sobre el circo en el diario El País, y a partir de allí como fueron apareciendo todos estos fenómenos de circo (algunos documentados en la parte final del libro).



*Presentació Casa del Llibre / Presentación Casa del Libro.


Ana María Shua (Buenos Aires, 1951), es considerada una de las grandes maestras del microrrelato en lengua hispana. También es autora de poesía, de literatura infantil, de volúmenes de cuentos y de novela. Ganadora de varios premios literarios y de una amplísima trayectoria, Fenómenos de circo es su última publicación. 

Más información sobre la autora en: http://www.anamariashua.com.ar/




  
*Fotografia: fons Biblioteca Nacional-Circ Price/ fondo Biblioteca Nacional-Circo Price.



Blacamán y Koringa
 El faquir cubano Blacamán, con ayuda de su discípula (y luego competidora) Koringa, hipnotizaban leones y cocodrilos en el circo mexicano. Sus detractores afirman que los leones estaban drogados y los cocodrilos fingían por dinero.
Ana M. Shua


Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura             N Shu
Classificació         834B.4"19"
Autor                    Shua, Ana María
Títol                      Fenómenos de circo / Ana María Shua
Publicació            Madrid : Páginas de Espuma, 2011
Descripció física   190 p. ; 24 cm
Col·lecció             Voces (Páginas de Espuma) ; 158
ISBN / ISSN          9788483930854