dijous, 17 de maig del 2012

MICRORRELATOS MINEROS : PRESENTACIÓ I DONATIU / PRESENTACIÓN Y DONATIVO



Dijous 24 de maig al "Museo de la Minería y de la Industria" de El Entrego es presenta el llibre que recull els microrelats del "VIII Concurso de Microrrelatos Mineros Manuel Nevado Madrid".








La "Fundación Juan Muñiz Zapico (Comisiones Obreras de Asturias)" convoca des de l'any 2004 aquest concurs de microrelats de temàtica minera tan en llengua asturiana com castellana amb una gran participació d'àmbit internacional. Promocionant la literatura minera i asturiana actualment presenten el llibre de la VIII edició corresponent a l'any 2011.


I des d'Astúries ens han fet arribar set exemplars dels llibres de cadascun dels set primers concursos per al fons de "lamicrobiblioteca".








Manuel Nevado Madrid (Espiel 1940 - Oviedo 1990). Líder miner antifranquista nascut a la província de Córdoba va emigrar als anys 50 a Astúries. Ajudant de barrenista en el "Pozu Maria Luisa de Ciañu" amb 24 anys va ingressar  en el Partit Comunista d'Espanya (PCE). Constituient del sindicat CCOO va crear la Federació Estatal Minera el 1978, entitat de la que fou secretari general.
Autodidacta i gran aficionat a la lectura consagrà la seva vida a la defensa de la classe obrera.








El jueves 24 de mayo en el Museo de la Minería y de la Industria de El Entrego presentación del libro que recoge los microrrelatos del VIII Concurso de Microrrelatos Mineros Manuel Nevado Madrid.








La Fundación Juan Muñiz Zapico (Comisiones Obreras de Asturias) convoca desde el año 2004 este concurso de microrrelatos de temática minera tanto en lengua asturiana como castellana con una gran participación de ámbito internacional.
Promocionando la literatura minera y asturiana, actualmente presentan el libro de la VIII edición correspondiente al año 2011.


I desde Asturias nos han hecho llegar siete ejemplares de los libros de cada uno de los siete primeros concursos para el fondo de "lamicrobiblioteca".









Manuel Nevado Madrid (Espiel 1940 - Oviedo 1990). Líder minero antifranquista nacido en la provincia de Córdoba emigró a los años 50 a Asturias. Ayudante de barrenista en el "Pozu Maria Luisa de Ciañu" con 24 años ingresó  en el Partido Comunista de España (PCE). Constituyente del sindicato CCOO creó la Federación Estatal Minera el 1978, entidad de la que fué secretario general.
Autodidacta y gran aficionado a la lectura consagró su vida a la defensa de la clase obrera.