divendres, 21 de juliol del 2017

NOVETATS A LA MICROBIBLIOTECA / NOVEDADES EN LA MICROBIBLIOTECA (88)







Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura                N Col
Classificació           834.40"19"
Autor                      Colina, José de la
Títol                       Yo también soy Sherezade : antología de microrrelatos /
                              José de la Colina ; edición de Fernando Valls
Publicació               Palencia : Menoscuarto, 2016
Descripció física     150 p. ; 20 cm
Col·lecció               Reloj de arena (Menoscuarto) 81
ISBN / ISSN           9788415740384
Matèria                   Microrelats








Teseo

Días y noches y años dando vueltas con la espada oxidándosele en la mano buscó al monstruo en el laberinto y murió de hambre y fatiga sin saber que allí no había más monstruo que el mismo Laberinto.

José de la Colina











Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura               80.8 Min
Classificació          80.8
Títol                      Minificción y nanofilología : latitudes de la hiperbrevedad / 
                             Ana Rueda, ed.
Publicació              Madrid : Iberoamericana, 2017
Descripció física     422 p. ; 22 cm
Col·lecció               Ediciones de Iberoamericana ; 89
ISBN / ISSN           9788484899716
Matèria                   Microrelat
Autor secundari       Rueda, Ana









"Minificción y nanofilología: latitudes de la hiperbrevedad" recull les troballes més recents del fenomen de la ficció mínima en la seva triple vessant: creativa, teòrica i crítica. Les poderoses idees que es conceben i s'expressen en espais minúsculs han experimentat un creixement notable desde la hiperbrevetat, a la vegada que la nanofilologia, dissenyada per l'estudi d'allò hiperbreu, està obrint prometedores avingudes. Això s'esdevé als països de llengua espanyola, on la minificció i la nanofilologia s'han desenvolupat amb excepcional velocitat, pero també en àrees culturals no circumpscrites al món hispà i on la seva producció troba acomodament en tradicions literàries i en substrats culturals enriquidors. Aquest fòrum obre, per tant, els seus horitzons a altres latituds de la minificció i a escenaris de la brevetat menys representats en el panorama global. L'esperit expansiu es revela així mateix en reflexions sobre las plataformes de producció i els mitjans de difusió que han impulsat la minificció més enllà de la paraula escrita.





Minificción y nanofilología: latitudes de la hiperbrevedad recoge los hallazgos más recientes del fenómeno de la ficción mínima en su triple vertiente: creativa, teórica y crítica. Las poderosas ideas que se conciben y se expresan en espacios minúsculos han experimentado un crecimiento notable desde la hiperbrevedad, a la par que la nanofilología, diseñada para el estudio de lo hiperbreve, está abriendo prometedoras avenidas. Esto es así en los países de lengua española, donde la minificción y la nanofilología se han desarrollado con excepcional velocidad, pero también en áreas culturales no circunscritas al mundo hispano y cuya producción encuentra acomodo en tradiciones literarias y en sustratos culturales enriquecedores. Este foro abre, por tanto, sus horizontes a otras latitudes de la minificción y a escenarios de la brevedad menos representados en el panorama global. El espíritu expansivo se revela asimismo en reflexiones sobre las plataformas de producción y los medios de difusión que han impulsado la minificción más allá de la palabra escrita.