dimarts, 25 de febrer de 2014

XERRADA-COL·LOQUI: JULIO CORTÁZAR DE BEN A PROP / CHARLA-COLOQUIO: JULIO CORTÁZAR DE CERCA







Aquest proper dijous 27 de febrer a les 19:00 hores celebrarem, a la nostra manera, a La Microbiblioteca, l'Any Cortázar amb la xerrada-col·loqui sobre l'escriptor argentí a càrrec de l'editor de l'obra inèdita de Julio Cortázar, Carles Álvarez Garriga, presentat pel també escriptor Antoni Dalmases.

Per als fans de Cortázar, pels amants del microrelat i per aquells i aquelles que el vulguin descobrir, no us ho podeu perdre.








Amb el recolzament de la llibreria de Sabadell especialitzada en literatura llatinoamericana LibreRío de la Plata.







*Aurora Bernárdez  i/y  Carles Álvarez Garriga.


Carles Álvarez Garriga (Barcelona, 1968): "... Quan va morir [Cortázar] jo tenia catorze anys i van editar els contes complets i les històries de "Cronopios" en un volum. En un mes vaig llegir les mil pàgines i això et canvia la vida, per poc sensible que sigui un".

"He tingut la fortuna de fer una tesi que va llegir Aurora [Bernárdez] -vídua, hereva i marmessora de l'escriptor- i li va agradar tant que em va venir a conèixer. Ens vam fer amics i quan va morir Saúl Yurkiévich -encarregat de l'edició- jo vaig pendre el relleu".

"Sé més coses de la vida de Cortázar que de la meva. Puc dir de memòria en quin lloc estava cada mes i cada any i no me'n recordo d'on era jo. He llegit els cinc volums de les cartes, que són 3.000 pàgines, com a mínim deu vegades".

"En principi, i segons com bufi el vent de la sessió, potser el Carles Álvarez ens parlarà de com ha afrontat, sense cap experiència prèvia, la responsabilitat inmensa de publicar els deu darrers toms de Cortázar".










Antoni Dalmases (Sabadell, 1953): "Un vespre de l'any 1971, el professor de literatura de l'institut ens va encarregar una lectura: "Lean el cuento  'La señorita Cora' de Julio Cortázar. Lo encontrarán en una edición muy económica dentro del volumen 'La isla a mediodía y otros relatos' de RTVE". Valia 100 pessetes (0'60€) i vaig trobar que no era una despessa excessiva, per a un treballador com jo, que estudiava en règim nocturn.
Explico aquesta "batalleta", perquè des d'aquell moment, i sobretot després de llegir 'Rayuela', vaig tenir clar què volia fer en la vida: volia ser com el meu professor de literatura i escriure per assemblar-me a Julio Cortázar.
He tingut la sort de ser professor de literatura com el que admirava, durant gairebé 40 anys, fins que la estupidesa va foragitar la cultura dels centres escolars. I simultàniament he escrit i escric llibres de tota mena, per a grans i per a petits, amb la intenció d'acostar-me o imaginar-me que m'acosto al gran Cronopio, a qui llegeixo i rellegeixo amb plaer i alegria, sobretot quan vull sentir-me viu."













Este próximo jueves 27 de febrero a las 19:00 horas celebraremos, a nuestra manera, en La Microbiblioteca, el Año Cortázar con la charla-coloquio sobre el escritor argentino a cargo del editor de la obra inédita de Julio Cortázar, Carles Álvarez Garriga, presentado por el también escritor Antoni Dalmases.

Para los fans de Cortázar, los amantes del microrrelato y para aquellos y aquellas que quieran descubrirlo, no os la podéis perder.









Con la colaboración de la librería de Sabadell (Barcelona) especializada en literatura latinoamericana LibreRío de la Plata.










Carles Álvarez Garriga (Barcelona, 1968): "... Cuando murió [Cortázar] yo tenía catorce años y lanzaron los cuentos completos y las historias de "Cronopios" en un volumen. En un mes leí mil páginas y eso te cambia la vida, por poco sensible que sea uno".

"He tenido la fortuna de hacer una tesis que leyó Aurora [Bernárdez] -viuda, heredera y albacea del escritor- y le gustó tanto que vino a conocerme. Nos hicimos amigos y cuando falleció Saúl Yurkiévich -encargado de la edición- yo tomé el relevo".

"Sé mas cosas de la vida de Cortázar que de la mía. Puedo decir de memoria en qué lugar estaba cada mes y cada año y no me acuerdo a dónde estaba yo. He leído los cinco volúmenes de las cartas, que son 3.000 páginas, como mínimo diez veces".

"En principio, y como sople el viento de la sesión, puede ser que Carles Álvarez nos hable de como ha afrontado, sin ninguna experiencia previa, la responsabilidad inmensa de publicar los diez últimos tomos de Cortázar".








Antoni Dalmases (Sabadell, 1953): "Un atardecer del año 1971, el profesor de literatura del instituto nos encargó una lectura: "Lean el cuento  'La señorita Cora' de Julio Cortázar. Lo encontrarán en una edición muy económica dentro del volumen 'La isla a mediodía y otros relatos' de RTVE". Su coste eran 100 pesetas (0'60€) y consideré que no era un gasto excesivo, para un trabajador como yo, que estudiaba en régimen nocturno.
Explico esta "batallita", porque desde aquel momento, y sobretodo después de leer 'Rayuela', tuve claro qué quería hacer en la vida: quería ser como mi profesor de literatura y escribir para parecerme a Julio Cortázar.
He tenido la suerte de ser profesor de literatura como el que admiraba, durante casi 40 años, hasta que la estupidez ha expulsado la cultura de los centros escolares. y simultaneamente he escrito y escribo libros de todo tipo, para mayores y para pequeños, con la intención de acercarme o imaginarme que me acerco al gran Cronopio, a quién leo y releo con placer y alegría, sobretodo cuando quiero sentirme vivo."




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada