dilluns, 14 de setembre del 2015

COMENCEM SENSE MANS / EMPEZAMOS SIN MANOS









Comencem la temporada 2015-2016 de la manera que més ens agrada, amb la incorporació al fons de La Microbiblioteca dels llibres dedicats pels seus autors i autores.

I ho fem amb "Sin manos y otras proezas de la infancia" (Bang Ediciones, 2015) de Raúl Jiménez i Rodrigo García. Molt molt agraïts!

Endavant!






*Rodrigo García i Raúl Jiménez.



Rodrigo García Llorca neix el 1980, sense ninguna experiència prèvia, però ràpidament es torna un addicte al Tente, als plastidecors i als nespres. Al començar a l'adolescència, llegeix en una pintada que és el moment d'experimentar, i decideix provar-ho tot: l'acne, la natació, la guitarra, fins i tot es compra uns pantalons de quadres blancs i negres. Mentrestant, continua dibuixant palots i sabatilles a un ritme frenètic i en un rampell de pragmatisme, ingressa a la facultat de Belles Arts, fugint de la poesia i la bohèmia de les carreres científiques.
A dia d'avui, fa veure amb relativa solvència que ha madurat i treballa com a dissenyador gràfic i il·lustrador.
En un futur pròxim, espera tirar endavant amb Noel Lang la segona entrega del còmic Downtown i sobreviure a la mudança que te entre mans.



Raúl Jiménez Muñoz va ser durant la seva infància bomber, capità de vaixell i astronauta. Després es va lliurar a l'escriptura abandonant-se per complet. No obstant, troba als tretze anys el sentit de la vida i el canvia per una revista d'adults. Al descobrir-se el seu especial interès per les pitreres, els seus pares l'apunten a un curs de trigonometria. Deixarà no obstant aquesta noble disciplina per amagar-se darrera d'una càmera de vídeo, treballant per a diferents productores i mitjans de comunicació.
En l'actualitat, toca el timbre i l'espantasogres, és pare de dos fills i participa a la tertúlia Los Innuendistas. Entre els seus projectes hi ha el de seguir insistint en la ficció literària, treure el gotelé de casa seva i fabricar una nau.

En Rodrigo i en Raúl es coneixen des dels tres anys.








*Il·lustració de Rodrigo García.




IV

El fantasma de mi abuela se nos apareció entre el primer y el segundo plato.
Mamá se levantó de un salto. Agarró a la abuela por una punta, y con una rápida sacudida la agitó primero y la plegó después.
Planchó luego con la palma el borde y corrió a guardarla en la cómoda.
Así era ella. Por nada del mundo iba a permitir que le arruinaran la cena de Nochebuena.

Raúl Jiménez










Empezamos la temporada 2015-2016 de la manera que más nos gusta, con la incorporación al fondo de La Microbiblioteca de los libros dedicados por sus autores y autoras.

Y lo hacemos con Sin manos y otras proezas de la infancia (Bang Ediciones, 2015) de Raúl Jiménez y Rodrigo García. ¡Muy muy agradecidos!

¡Adelante!






*Rodrigo García y Raúl Jiménez.



Rodrigo García Llorca nace el 1980, sin ninguna experiencia previa, pero rápidamente se vuelve un adicto al Tente, a los plastidecores y a los nísperos. Al entrar en la adolescencia, lee en una pintada que es el momento de experimentar, y decide probarlo todo: el acné, la natación, la guitarra, incluso compra unos pantalones de cuadros blancos y negros. Mientras tanto, continúa dibujando monigotes y zapatillas a un ritmo frenético y en un arrebato de pragmatismo, ingresa en la facultad de Bellas Artes, huyendo de la poesía y la bohemia de las carreras científicas.
A día de hoy, finge con relativa solvencia que ha madurado y trabaja como diseñador gráfico e ilustrador.
En un futuro próximo, espera sacar adelante con Noel Lang la segunda entrega del cómic Downtown y sobrevivir a la mudanza que tiene entre manos.



Raúl Jiménez Muñoz fue en su infancia bombero, capitán de barco y astronauta. Luego se dio a la escritura abandonándose por completo. No obstante, encuentra a los trece años el sentido de la vida y lo canjea por una revista de adultos. Al descubrirse su especial interés por los senos, sus padres lo apuntan a un curso de trigonometría. Dejará sin embargo esta noble disciplina para esconderse detrás de una cámara de video, trabajando para diferentes productoras y medios de comunicación.
En la actualidad, toca el timbre y el matasuegras, es padre de dos hijos y participa en la tertulia Los Innuendistas. Entre sus proyectos está el de seguir insistiendo en la ficción literaria, quitar el gotelé de su casa y fabricar una nave.

Rodrigo y Raúl se conocen desde los tres años.









XXIII

Me rompieron una ventana, así que les pinché el balón.
Enseguida, empezaron a llegar los niños. Altos, bajos, gordos, flacos, incluso pelirrojos.
Venían todas las tardes, al salir del colegio.
-¿Qué queréis? -les gritaba-. ¡Largo de aquí!
Pero no se iban. Ni decían nada tampoco. Solamente me miraban, en silencio.
Daba miedo ese silencio. Empezé a tener pesadillas. Llamé a la policía.
-Lo siento, no podemos ayudarle.
Les compré un balón de reglamento.
-Ya no jugamos al fútbol.
-¿A que jugáis ahora? -pregunté.
Pero los niños se limitaron a sonreir.

Raúl Jiménez




Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura                N Jim
Classificació           834.4"20"
Autor                       Jiménez Muñoz, Raúl
Títol                        Sin manos y otras proezas de la infancia / 
                                textos: Raúl Jiménez Muñoz ; 
                                ilustraciones: Rodrigo García Llorca
Publicació               [Barcelona] : Bang, DL 2015
Descripció física     147 p. : il. col. ; 21 cm
ISBN / ISSN            9788416114337
Matèria                   Microrelats