divendres, 4 de desembre del 2015

¡UNOS CACHORROS DEDICADOS! (UNS CADELLS DEDICATS!)








No hi ha res més que ens enorgulleixi tant que tenir en el fons especialitzat del gènere microrelat els llibres dedicats pels seus autors i autores.

I en aquest cas un orgull molt especial, perque des de La Microbiblioteca creiem fonamentalment que l'educació és un dels pilars bàsics per a descobrir la literatura i que si aquesta planta la llavor per conèixer-la, valorar-la i estimar-la no hi haurà aturador al llarg de la vida dels nous lectors, i possibles futurs escriptors i escriptores.


Moltíssimes gràcies a Raquel Vázquez, Francisco Rodríguez Coloma, Pedro Sánchez Negreira i a l'editorial Zaera Silvar, per treballar i editar aquest fantàstic llibre.








Els autors de "Cachorros de ornitorrinco: Teoría del microrrelato y experiencia docente" (Zaera Silvar, 2015) són els i les alumnes de 3er d'ESO de l'IES Francisco Aguiar de Betanzos (A Coruña) del curs 2013-14.
La coordinació d'aquest magnífic projecte es deu a Raquel Vázquez (Lugo, 1990), Llicenciada en Filologia Hispànica, Màster de Professorat de Secundària i escriptora. Ha publicat els llibres de poesia "Por el envés del tiempo" (Cardeñoso, 2011), "Pinacoteca de los sueños rotos" (Isavaria, 2012), "Luna turbia" (Torremozas, 2013),"Lied de lluvia para una piel ausente" (Alhulia, 2014) i "Si el neón no basta" (Isla de Siltolá, 2015), molts d'ells premiats, també ha estat inclosa en vàries antologies de microrelats i pròximament sortirà editat el seu primer llibre de contes; i a Francisco Rodríguez Coloma (A Coruña, 1963), Llicenciat en Filologia Hispànica i professor d'ensenyament mitjà. Ha publicat un llibre de poemes mínims "Piel" (Arnao Ediciones, 1985) i té en gestació un llibre de microrelats.

Ambdós coadministren el blog de referència dedicat a les microformes literàries Documenta Mínima sota el nom de Colectivo Máximo.







*Emigrantes de Shaun Taun (Barbara Fiore Editora, 2006).


Emigración

Desde que cámbie de páis se me cambío el acénto.

Iria Rodriguez Pereriro
















No existe nada más que nos enorgullezca tanto que tener en el fondo especializado del género microrrelato los libros dedicados por sus autores y autoras.

Y en este caso un orgullo muy especial, porque desde La Microbiblioteca creemos que fundamentalmente la educación es uno de los pilares básicos para descubrir la literatura y que si ésta planta la semilla para conocerla, valorarla y quererla ya no habrá freno a lo largo de la vida de los nuevos lectores, y posibles futuros escritores y escritoras.


Muchísimas gracias a Raquel VázquezFrancisco Rodríguez ColomaPedro Sánchez Negreira y a la editorial Zaera Silvar, por trabajar y editar este fantastico libro.













Los autores de Cachorros de ornitorrinco: Teoría del microrrelato y experiencia docente (Zaera Silvar, 2015) son los y las alumnas de 3º de ESO del IES Francisco Aguiar de Betanzos (A Coruña) del curso 2013-14.

La coordinación de este magnífico proyecto se debe a Raquel Vázquez (Lugo, 1990), Licenciada en Filología Hispánica, Máster de Profesorado de Secundaria y escritora. Ha publicado los libros de poesía Por el envés del tiempo (Cardeñoso, 2011), Pinacoteca de los sueños rotos (Isavaria, 2012), Luna turbia (Torremozas, 2013),Lied de lluvia para una piel ausente (Alhulia, 2014) y Si el neón no basta (Isla de Siltolá, 2015), muchos de ellos premiados, también ha sido incluïda en varias antologías de microrrelatos y próximamente saldrá editado su primer libro de cuentos; y a Francisco Rodríguez Coloma (A Coruña, 1963), Llicenciado en Filología Hispánica y profesor de enseñaza media. Ha publicado un libro de poemas mínimos Piel (Arnao Ediciones, 1985) y tiene en gestación un libro de microrrelatos.

Ambos coadministran el blog de referencia dedicado a las microformas literarias Documenta Mínima bajo el nombre de Colectivo Máximo.








Descansa en paz

Ya he guardado la partida.

Gala Sofía Sánchez Rodríguez







Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica


Signatura             80.8 Cac
Classificació         80.8
Títol                      Cachorros de ornitorrinco : 
                             teoría del microrrelato y experiencia docente / 
                             coordinadores: Francisco Rodríguez Coloma 
                             y Raquel Vázquez ; 
                             prólogo de Pedro Sánchez Negreira
Publicació             A Coruña : Zaera Silvar, 2015
Descripció física   93 p. ; 21 cm
ISBN / ISSN         9788494137648
Matèria                 Microrelat
Autor secundari    Rodríguez Coloma, Francisco
Autor secundari    Vázquez, Raquel