dijous, 29 de juny del 2017

VEREDICTE FINAL VI EDICIÓ MICROCONCURS / VEREDICTO FINAL VI EDICIÓN MICROCONCURSO




El jurat de la fase final de la categoria en català de la VI edició del Microconcurs de La Microbiblioteca format per l'escriptora, i els escriptors:



El jurado de la fase final de la categoría en catalán de la VI edición del Microconcurso de La Microbiblioteca constituïdo por la escritora y los escritores:







*Susana Camps Perarnau.







*Joaquim Carbó i Masllorens (fotografia de Carles Domènec).







*Roc Casagran i Casañas (fotografia de Jordi Borràs).





Ha decidit atorgar el premi com a guanyador anual al microrelat:

Ha decidido otorgar el premio como ganador anual al microrrelato:











La piscina

No deu pas recordar tots aquells anys de trista funcionària ni la pila d’il•lusions juvenils que acabaria com la torre de Babel. I encara menys deu recordar quan els pares la duien a la piscina i com ella i totes les amigues de l’escola s’hi llançaven, hi xisclaven d’alegria, s’esquitxaven les unes a les altres sense deixar de riure i eren plenes de gràcia.
I que potser recorda els dos fills tan avars que tenia? O la filla hipòcrita fins al moll de l’os? No ho crec pas. Ara quan surt de la piscina amb el cos adormit i encarcarat pel fred, esquitxant sense voler els altres, ja no recorda res, ni res en sap dels qui començaran una pràctica de dissecció amb ella.

Pau Miquel
Terrassa (Barcelona)














I el jurat de la fase final de la categoria en castellà de la VI edició del Microconcurs de La Microbiblioteca format per l'escriptora, l'escriptor, i el director de Quimera Revista de Literatura i escriptor:


Y el jurado de la fase final de la categoría en castellano de la VI edición del Microconcurso de La Microbiblioteca constituïdo por la escritora, el escritor, y el director de Quimera Revista de Literatura y escritor:








*Espido Freire.






*Raúl Brasca.






*Fernando Clemot.






Ha decidit atorgar el premi com a guanyador anual al microrelat:

Ha decidido otorgar el premio como ganador anual al microrrelato:







Las musas

No había visto llorar a mi madre hasta el día en que mi padre murió. Hay algo antinatural y sobrecogedor en el llanto de una madre. Uno no sabe cómo consolarla.
Papá murió un lunes de madrugada. Estiró su mano y agarró la de mi madre tan fuerte que le rompió los veintisiete huesos de su mano. Si le preguntas a mi madre cuál es el sonido de la muerte, te dirá que es muy semejante a un estallido de pajas secas. Ella, como pudo, se liberó de la mano inerte de mi padre. Luego se levantó, se aseó y se vistió de luto riguroso. A mi padre lo velaron en la biblioteca, rodeado de toda su obra: doce novelas, un libro de cuentos y tres ensayos.
Anochecía cuando llegaron ellas. Altas, hermosas y sutilmente transparentes. Así las recuerdo. La mayor de todas se acercó a darnos el pésame. Mamá, que llevaba toda la vida esperando este momento, levantó su mano sana y le dio un bofetón. “Ahora es solo mío”, dijo. Las musas, respetuosas, retrocedieron en silencio. De repente, sus ojos dorados se fijaron unánimemente en mí. Sentí sus voces susurrantes. La menor de todas se me acercó y me miró fijamente a los ojos.

Fue en ese momento cuando mi madre, totalmente vencida, rompió a llorar.

Arantza Portabales Santomé
Teo (A Coruña)











*Biblioteca Esteve Paluzie (Barberà del Vallès).





L'acte de lliurament de premis i del llibre recull dels microrelats seleccionats al llarg del Microconcurs serà el divendres 22 de setembre a les 19:00 hores a la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès i comptarà amb l'assistència de les persones premiades i amb l'espectacle "MICROFURISMES" a càrrec de l'artista, escriptor i cantant Pau Riba.


Volem agrair a totes aquelles persones i institucions que han fet possible el desenvolupament del Microconcurs, en especial a l'equip humà de la Biblioteca Esteve Paluzie, a les Regidories de Cultura i d'Equipaments Municipals de l'Ajuntament de Barberà del Vallès, a les llibreries Abacus Cooperativa, Desván del lector i LibreRío de la Plata, als components dels jurats mensuals i finals per formar-ne part desinteressadament i molt especialment a tots els i les participants que han enviat els seus microrelats a concurs durant aquests vuit mesos. Moltes gràcies!







*Torre d'en Gorgs (Barberà del Vallès. Segle X).




El acto de entrega de premios y del libro recopilatorio de los microrrelatos seleccionados durante el Microconcurso será el viernes 22 de septiembre a las 19:00 horas en la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès y contará con la asistencia de las personas premiadas y con el espectáculo "MICROFURISMES" a cargo del escritor, artista y cantante Pau Riba.


Queremos agradecer a todas aquellas personas e instituciones que han hecho posible el desarrollo del Microconcurso, en especial al equipo humano de la Biblioteca Esteve Paluzie, a la Regidurías de Cultura y de Equipamientos Municipales del Ayuntamiento de Barberà del Vallès, a las librerías Abacus Cooperativa, Desván del lector y LibreRío de la Plata, a los componentes de los jurados mensuales y finales por formar parte de ellos desinteresadamente y muy especialmente a todos los y las participantes que han enviado sus microrrelatos a concurso durante estos ocho meses. ¡Muchas gracias!