dimarts, 19 de setembre del 2017

NOVETATS A LA MICROBIBLIOTECA / NOVEDADES EN LA MICROBIBLIOTECA (89)







Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura                 N Arn
Classificació            833.4"20"
Autor                       Arnal Arasa, Eva
Títol                         L'Ombra de les formigues / Eva Arnal Arasa
Edició                      2a ed.
Publicació                Argentona : Voliana, 2015
Descripció física      181 p. ; 21 cm
Col·lecció                Voliac ; 19
ISBN / ISSN            9788494363122







El senyor Miquel

A casa teníem un porter que es seia senyor Miquel. Era un home menut amb la pell rebregada. No reia mai i parlava poc i de males maneres. Semblava que tingués l'energia imprescindible per a mantenir-se viu, com si l'haguessin xuclat tant que s'hagués quedat eixut i sense ànima.
Quan tornava de l'escola em mirava els peus i això en el seu idioma d'home ranci volia dir que havia de refregar les sabates a l'estora. Jo ho feia visiblement, ara un peu, ara l'altre, i travessava el vestíbul. Ell em mirava des de l aporteria i quan era davant l'ascensor cridava: cuidado amb l'ascensor! Això volia dir que havia de pujar a peu. M'ho va deixar clar des del primer dia que vaig intentar fer-ho sola. va venir corrent mig ajupit i va assenyalar un cartell que deia Impidan que los niños viajen solos, amb el dibuix d'un nen agafat de la mà d'una dona amb faldilles i una cinta al cap.
Sempre li vaig fer cas sense queixar-me. Jo creia que el senyor Miquel feia el que havia de fer. S'esperava assegut a la seva cadira d'escai. Devia comptar com pujava: un pis, dos pisos, tres pisos... I, des d'allà on era, devia sentir com treia les claus, obria la porta i em quedava tancada dins de casa, sola, sense una mare amb faldilles i una cinta al cap que em vingués a buscar a escola. Perquè jo tenia una mare que duia pantalons i treballava, i no podia venir-me a donar la mà per pujar amb l'ascensor, i això ell no ens ho podia perdonar.
Un dia el senyor Miquel es va posar malalt del fetge. va estar bastants mesos de baixa. Quan va tornar feia bona cara i estava més simpàtic. Havia guanyat pes i fins i tot em va semblar trobar-li a la mirada una mica de llum. Em va saludar afectuosament. Hola, senyor Miquel, li vaig dir. Recordo que se'l veia content.
Al cap de dues setmanes vaig trobar el cartell "El señor conserje ha fallecido" al vidre de la porteria.
Crec que és comprensible que aquella mateixa tarda em fiqués a l'ascensor i pugés tota sola sense pensar-m'ho. El que encara no m'explico és per què després d'aquell dia vaig tornar a pujar a peu i, el pitjor, que quan estic sola encara ho faig.

Eva Arnal











Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura               N Sch
Classificació          841B.4"19"
Autor                     Schimel, Lawrence
Títol                       Una barba para dos : y otros 99 microrrelatos eróticos / Lawrence Schimel
Publicació              [Madrid] : Dos Bigotes, 2016
Descripció física    161 p. ; 21 cm
Col·lecció              Dos bigotes ; 2
ISBN / ISSN          9788494355974
Matèria                  Homosexualitat Contes







Se busca

Había un cartel con la foto de un gato pegado por todo Chueca. La tercera vez que lo vi, me paré a leerlo:

SE BUSCA
GATO BLANCO Y NEGRO
SE LLAMA METEORITO
SU AMO ES ACTIVO
Y TIENE POLLA DE 21 CM

Busqué por todo el barrio, pero ya no quedaba ni una de las tiras con el teléfono del amo del gato en ninguno de los carteles.

Lawrence Schimel