dijous, 14 de març de 2019

GUANYADORS DE FEBRER / GANADORES DE FEBRERO (VIII EDICIÓ / EDICIÓN)









Els microrelats guanyadors de la convocatòria del mes de febrer de la VIII edició del Microconcurs són:



Los microrrelatos ganadores de la convocatoria del mes de febrero de la VIII edición del Microconcurso son:






CATEGORIA EN CATALÀ:





Baf

Després de mesos de sequera, ara feia hores que plovia sense parar. Jo m’ho mirava a través del vidre de la finestra i imaginava l’aigua penetrant terra avall, i les arrels absorbint-la amb desfici. Quan me n’he cansat, he tornat a seure a la butaca al costat de la llar i m’he embadalit amb l’anar fent de les flames i les brases. Un cop que he mirat per comprovar si encara plovia, m’he adonat que havia deixat la marca del baf del meu alè al vidre de la finestra. M’he aixecat per eixugar-la i ha sigut llavors que he vist el desconegut.
Duia les sabates i els baixos dels pantalons empastifats de fang. Anava tot xop, amb el cap cot i el posat cansat i resignat. Ha degut notar que l’observava perquè quan ha estat davant de casa s’ha aturat, ha dirigit la vista cap a la finestra on jo estava i s’ha quedat fitant-me a través de la cortina d’aigua que li rajava del front.
No sé quant temps hem estat mirant-nos. Finalment ha abaixat de nou el cap i s’ha allunyat. Jo he eixugat la marca de baf amb la màniga del jersei i he tornat a seure a la meva còmoda butaca al costar de la llar.

Josep Casals Arbós
Prades (Tarragona)






CATEGORÍA EN CASTELLANO:





Desap     da

Tropezar con uno de esos carteles que Emma y tú pegasteis por toda la ciudad parece algo irreal, casi surrealista, ¿verdad? Y que aún resista en un muro de las afueras es tan molesto que intentas hacerlo desaparecer de tu vista, pero solo consigues rasgar los últimos cuatro números del fijo que ya no tenéis. También has cercenado la mitad del rostro de tu hija, así que no te queda más remedio que buscar un pliegue en alguno de los carteles que lo rodean. Lo encuentras en una esquina del papel descolorido de un concierto de Jorge Drexler, y tiras, por supuesto que tiras, y ahora lo haces con la precisión de la experiencia; arrastras las esquelas de cotillones, mercadillos de discos de vinilo y circos mundiales y, con ellas, lo que quedaba de Sandra. Quedan al descubierto los restos de otro tiempo y te imaginas entonces; os imaginas, cuando ella salía por la puerta de casa hacia el centro comercial. Vamos; desperézate, levántate del sofá, coge las llaves del coche para acercarla. Esta vez sí. Y mientras esperáis al ascensor, aprovecha para preguntarle qué película verá con sus amigas.

Asier Susaeta Diez de Baldeón
Vitoria-Gasteiz (Álava)

3 comentaris:

  1. Genial, Asier!! Pone los pelos de punta... Enhorabuena!!

    ResponElimina
  2. Enhorabuena a los dos!!
    Genial saber que en septiembre, Asier, es casi seguro que nos vemos.
    Abrazos.

    ResponElimina
  3. Muchas gracias de nuevo por esta alegría. Y sí, Miguelángel, nos veremos en septiembre si no pasa nada raro :)

    ResponElimina