divendres, 20 de setembre del 2019

NOVETATS A LA MICROBIBLIOTECA / NOVEDADES EN LA MICROBIBLIOTECA (135)






Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura N Bar
Classificació 833.4"20"
Autor Bardera Poch, Damià
Títol Un Circ al pati de casa : antologia / Damià Bardera Poch ; pròleg de Toni Sala
Publicació Barcelona : Empúries, 2019
Descripció física 154 p. ; 21 cm
Col·lecció Narrativa (Empúries) ; 544
ISBN / ISSN 9788417016739







Arnau

L'Arnau Ballesta va dinyar-la un dimarts normal i corrent, a mig matí. Fèiem classe de matemàtiques. Jo, com cada any, m'asseia just darrere seu i vaig tenir el privilegi de veure, gairebé a càmera lenta, com el seu immens cap impactava contra el pupitre.
<<  Senyoreta! Senyoreta! >>.
Vaig aprofitar aquells moments de desconcert per admirar, sencera, la Gran Pissarra. quina meravella. Abat, Ballesta, Bardera, i ja hi érem pel tros. Cada any rere el cap de l'Arnau. Em vaig afanyar a prendre apunts.
<< Arnau! Arnau! >>.
Però l'Arnau ja havia passat a millor vida. La Pissarra era tota meva, per fi, de dalt a baix i de dreta a esquerra. Vaig començar a treure bones notes. El primer de la classe. vaig fer la selectivitat i la carrera de Medicina. Ara sóc cirurgià -i escriptor. I cada cop que entra un nen amb el cap gros a quiròfan, la mà encara em tremola.

Damià Bardera






Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura N Cas
Classificació 834.4"20"
Autor Cascante, Jorge de
Títol Hace tiempo que vengo al taller y no sé a lo que vengo / Jorge de Cascante
Edició Primera edición
Publicació Barcelona : Blackie Books, mayo de 2019
Descripció física 252 pàgines ; 21 cm
Col·lecció Blackie Books ; 125
ISBN / ISSN 9788417552190







Las personas

De todas las tiendas de mi calle la única que no ha colgado la decoración de Halloween es la tienda de congelados La Sirena: el último refugio, un lugar que puedes atravesar de principio a fin sin ser molestado, nunca hay nadie, no hay empleados, sólo hay luz blanca y paredes vacías. La Sirena es como si Las Vegas se dedicase a la comida congelada. Un cadáver con un ojo guiñado para siempre. Dentro no hay tiempo ni espacio, sólo estás tú con tus pensamientos. Si me dejaran casarme con mi amor en una franquicia de La Sirena me casaría sin pensármelo dos veces y después entraríamos de la mano en una de esas cámaras frigoríficas que tienen y no saldríamos jamás. Hace un minuto, en la calle, una chica ha ido a tirar una bolsa llena de periódicos a un contenedor y el chico que iba con ella le ha dicho que ni se le ocurriese hacerlo. << ¿Has visto alguna vez un contenedor ardiendo, Adriana? >>, le ha dicho. << Los contenedores no se queman solos, ¿sabes?, los queman las personas >>.

Los queman las personas.

Jorge de Cascante