dijous, 10 de juny de 2021

GUANYADORS DE MAIG / GANADORES DE MAYO (X EDICIÓ / EDICIÓN)

 









Els microrelats guanyadors de la convocatòria del mes de maig de la X edició del Microconcurs són:




Los microrrelatos ganadores de la convocatoria del mes de mayo de la X edición del Microconcurso son:





CATEGORIA EN CATALÀ:






El millor indret

En fer el revolt no va poder frenar la bicicleta i va caure dins del femer amb tanta mala sort que no podia sortir-ne pels seus propis mitjans. Mentre el treien només feia que repetir, -l’he vist, l'he vist! -Un cop recuperat de l’ensurt li demanaren què era el que havia vist i l’havia emocionat tant. -La verge- va contestar. En aquell moment, ningú li va fer gaire cas. Uns anys més endavant, el van haver de rescatar de dins d'una cova, de la qual no va saber sortir-ne. Ja fa temps que aquesta s'ha convertit en un centre de pelegrinatge molt concorregut.


Marià Cerqueda Bagués

La Seu d'Urgell (Lleida)







CATEGORÍA EN CASTELLANO:





*Rebeka Rea (Sylvie) a / en Emerald City (NBC, 2016).



Fiebre

‘...quien adorara al sol y a la luna y a la tierra y a la lluvia que la moja.’

Eduardo Galeano

 

Llegaron un martes con un tractor, una máquina perforadora, una furgoneta y dos coches. Se habían enterado de que una paisana de la aldea había encontrado sus patatas teñidas de plata y esmeralda y venían en busca de su parcelita de riqueza. Pasaron veintiocho días yendo y viniendo. Se quedaban en una pensión del pueblo de al lado y traían sus bocadillos y sus cafés encima.

Auscultaron el suelo del derecho y del revés y no encontraron nada. El día que se fueron, Elvira, la única niña que vivía allí, soltó la dedalera que explotaba y les dijo adiós con la mano, se levantó de la carretera y se metió en el huerto.

Estaba tanteando el sueldo, confiando en el despiste de los mirlos y buscando alguna fresa, cuando se le acercó su madre. Le dio un beso tan pequeño como una mora pequeña, la miró y le sonrió. ‘Siempre igual’ y le limpió las esmeralditas y la plata de la comisura.


Paula Martínez Díaz

Ordes (A Coruña)