dijous, 10 de novembre del 2022

GUANYADORS D'OCTUBRE / GANADORES DE OCTUBRE (XII EDICIÓ / EDICIÓN)

 



Annie Ernaux,
premi / premio Nobel de Literatura 2022.






Els microrelats guanyadors de la convocatòria del mes d'octubre de la XII edició del Microconcurs són:



Los microrrelatos ganadores de la convocatoria del mes de octubre de la XII edición del Microconcurso son:





CATEGORIA EN CATALÀ:



El nedador

Una tarda de diumenge, l’Otger Forcadell es va capbussar a la piscina del seu xalet i va emergir a la dels Cardona, a l’altre cap del carrer. No va saber com justificar-se davant les mirades desconcertades dels veïns, sorpresos en plena barbacoa. Per no recórrer a l’explicació sobrenatural, va argumentar que no s’hi havia pogut resistir, a aquella aigua tan cristallina. «Un altre dia ens ho demanes, Forcadell!», li van dir.

No tan comprensius van ser els Pelletier d’Arlés: quan els va explicar que ell només pretenia fer unes braçades innocents en la seva piscina de Vallvidrera, se’n van burlar. Les lloances al bon clima provençal no van impedir que avisessin els gendarmes. Li van permetre una trucada: «Porta’m roba», va demanar a la dona.

Menys sort va tenir a la mansió dels McCallister d’Illinois. Aficionat a la caça, John McCallister Jr. va abatre l’intrús d’un precís tret d’escopeta. Al Chicago Tribune, va declarar que l’havia confós amb un dels ànecs salvatges que solien envair-li la propietat. L’incident va promoure un debat encès sobre els drets dels animals i l’ús d’armes de foc. Mentrestant, el cos de l’Otger Forcadell retornava a Vallvidrera. Ara per via aèria.

Jordi Masó Rahola

Granollers (Barcelona)

 





 CATEGORÍA EN CASTELLANO:





Sin filtro

Se fue a comprar tabaco hace tres días y no ha vuelto, saca el tema el mulero tras vaciar la copa de anís de un trago. Conociendo a su señora, no me extraña, bromea el cabo de la Guardia Civil. Los parroquianos festejan con una sonora carcajada el gesto grosero con el que la autoridad acompaña el comentario. Se mofan los hombretones, porque es costumbre siempre que se habla de las mujeres del pueblo en la taberna, cuando alguien recuerda que a la hermana del Emilio le pasó lo mismo. Y vuelven a hacerlo al contar otro, con buena memoria, cómo Antón, el de la vaquería, también plantó a su santa de igual modo. Ríe Tirso, en la mesa coja del rincón, que desconocía que entonces hubo de casarse con el molinero para sacar adelante a sus tres criaturas. Interrumpe la partida para burlarse de la una, de la otra y de la otra el de la cañada y aplaude la hazaña del uno, del otro y del otro el boticario. Y sonríe el viejo que se lleva dos olivas a la boca, celebrando que nunca nadie se haya preguntado por lo que pueda esconderse en el sótano de su estanco.

David Vivancos Allepuz

Barcelona