dimarts, 30 de gener del 2024

DONATIUS / DONATIVOS (73)

 




Fitxa bibliogràfica

Signatura N Art
Classificació 833.4"20"
Autor Artigau i Queralt, Marc
Títol Les Paraules inútils / Marc Artigau i Queralt ; il·lustracions Miguel Gallardo
Edició Primera edició
Publicació Barcelona : Fanbooks, agost del 2019
Descripció física 188 pàgines : il·lustracions en color ; 22 cm
ISBN / ISSN 9788417515539








L'esquela

M'ha trucat l'Anna, la meva exparella, i m'ha explicat esverada que aquesta nit ha somiat que jo era mort. Que llegia el meu nom en una esquela de diari. Només sentir el seu missatge he intentat dissimular l'horror, com sempre, amb humor, i li he preguntat si l'enterrament ha estat bonic i m'ha dit que això no ho recorda.
però després, quan m'he quedat tot sol, m'he adonat que potser sí que tenia raó. De fet, som el que pensen els altres. I si l'Anna havia somiat que jo era un cadàver, potser en el fons aquest posat tebi davant la vida, aquest voler agradar a tothom, només amaga algú que és més mort que viu.
He preguntat als amics què passaria si jo em morís, perquè la vanitat sovint ens encega, i he entès que no passaria res. Vindria la tristesa que pertoca i marxaria al cap d'un temps.
I després, en un atac d'home mediocre i previsor, he escrit com voldria que fos el meu funeral. Sense capellans i amb acudits de molt mal gust. Amb anècdotes inventades i menjar i bona música.
D'aquells enterraments que fa pena no poder-hi anar.

Marc Artigau i Queralt












Fitxa bibliogràfica

Signatura N Mic
Classificació 83.40"20"
Títol Microrelats per la igualtat
Publicació Barcelona : Diputació de Barcelona, 2017
Descripció física 136 p. ; 12 cm
Nota Textos en català i castellà
Matèria Microrelats
Matèria Dones Igualtat d'oportunitats







L'entrevista

El periodista li acosta el micròfon i engega la gravadora. << Els nostres lectors es pregunten si li ha costat molt compaginar el seu càrrec a l'Administració i les responsabilitats al partit amb la criança dels seus tres fills. >> Es regira al seient i estossega. S'incorpora i s'acosta una mica més al periodista. << Perdoni, però no acabo d'entendre on vol anar a parar. >> El president no sap com respondre una pregunta mai formulada en vint anys de carrera política.

Òscar Pascual Sorribes






Moltes gràcies a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas de Santpedor i a la Llibreria de la Diputació de Barcelona pels seus donatius.



Muchas gracias a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas de Santpedor (Barcelona) y a la Librería de la Diputación de Barcelona por sus donativos.