dimecres, 15 de desembre del 2021

MICRORELATS DE NOVEMBRE / MICRORRELATOS DE NOVIEMBRE (2)

 


Publiquem els microrelats que van arribar a les deliberacions finals en la categoria en català de la convocatòria de novembre.


Recordem que els microrelats concursants publicats al blog s'inclouran en una publicació en paper que recollirà aquells textos guanyadors i finalistes de cada categoria de totes les convocatòries mensuals.




Publicamos los microrrelatos que llegaron a las deliberaciones finales en la categoría en catalán de la convocatoria de noviembre.

Recordamos que los microrrelatos concursantes publicados en el blog se incluirán en una publicación en papel que recogerá aquellos textos ganadores y finalistas de cada categoría de todas las convocatorias mensuales.






Caliu

M’havien dit que no em preocupés, que el Vicenç era dels millors en el seu ofici. Quanta raó tenien! Deia les paraules justes, amb un xiuxiueig que et tranquil·litzava, i sabia quan era el moment exacte de posar-te la mà a sobre, amb un gest suau, que transmetia l’escalfor imprescindible per passar un mal tràngol. Jo no havia dormit gens la nit anterior, un nus molt fort se m’havia afermat a l'estómac. Al matí me’l van presentar i tot va canviar. Com si els mots que sortien de la seva boca fossin caçapapallones, em va arrencar aquest neguit que hi tenia instal·lat. Em va fer xerrar, com si m’hagués hipnotitzat, aconseguint que de mica en mica el cos se m’omplís de pau. Ara era un altre jo. Vaig plorar com un nen petit fins buidar-me d’aquesta por absurda, i vam acabar rient com dos amics jubilats que recorden una infantesa comuna. I encara amb el caliu de conversa escalfant-me les orelles, em va posar la injecció. Amb la imatge borrosa del Vicenç tatuada a les retines, només puc dir que és el millor botxí que he conegut mai.

Robert Siscart Rodríguez

Sabadell (Barcelona)

 



Ningú

Dos quarts de cinc. Espero el meu fill al portal de l’escola. Els altres pares xerren entre ells. A mi no em diuen res. Tan sols una àvia ha mogut lleugerament les celles, un gest que, sent molt optimista, podria arribar a considerar-se una salutació. Poc a poc tots els pares van recollint la seva canalla. Però en Joan no apareix. M’espero. Finalment surt el mestre d’infantil i, uns minuts més tard, les tres mestres de primària. Els pregunto per en Joan, però m’ignoren, com si jo no hi fos, com si sentissin ploure. Començo a passar angúnia. On és en Joan?

El xivarri dels nens es va afeblint a mesura que el criaturam es dispersa i s’allunya del col·legi. Uns pugen al cotxe, els altres caminen cap a casa o cap al parc amb un entrepà a la mà.  En poca estona tothom ha marxat i l’escola queda prenyada de silenci. El carrer també és buit, només hi quedo jo que m’espero palplantat davant del portal.

Sento el soroll d’un cotxe que puja pel carrer, em giro: és un quatre per quatre de color blau, que em resulta familiar. S’atura davant meu, en baixa el conductor i se m’apropa.

-Puja pare –em diu en Joan, mentre m’agafa el bastó-. Compte amb l'esglaó.

Pere Saballs Busqués

Cruïlles (Girona)

 



Entre amics

Fa una setmana que, cada dia, troba una gran cagarada al parabrisa del cotxe en sortir de treballar. “És de les coses que comentaria amb el bo d'en Pep, i riuríem junts”. Pensa força en ell aquests dies, ara que ja no hi és. Era qui més li seguia la veta i sempre li feia bromes. “Els companys de feina diuen que el putejava, però no és pas cert perquè rèiem molt. M’explicava unes idees ben ximpletes de vegades...”, recorda amb un somriure als llavis.

“Quan et parlava de la reencarnació te’n foties de mi, eh, escèptic! I mira, això sí que em sembla divertit!”, pensa l’amic volant en cercles al cel tot afinant la punteria de nou.

M.Carme Marí

Castelldefels (Barcelona)




 

El missatger

Quan va agenollar-se davant del rei li tremolaven les cames: sabia que el monarca manava tallar el cap dels missatgers que portaven males notícies. Així que en sentir la temuda pregunta —«Quines noves em portes?»— va dubtar. Silenci. Un calfred li va recórrer l’espinada. Va estossegar i de la gola tenallada pel terror només en va sortir un fil de veu: «Les tropes enemigues han estat derrotades, majestat».

El rei va mirar la submisa tofa de cabell d’aquell cap que ara ja no podria tallar (un contratemps: li agradava esbravar-se escapçant els missatgers!). «Unes notícies magnífiques», va dir tot fent al noi un copet resignat al clatell. «Celebrem-ho doncs!». I va decretar tres dies de festejos.

L’endemà, els invasors van arribar a les muralles. Van ocupar el castell amb poca oposició, van empresonar el rei i tota la cort i van decapitar, entre d’altres, el missatger.

Jordi Masó Rahola

Granollers (Barcelona)